איך ניתן למדוד כל דבר על המילימטר במהלך שיפוץ הבית?

סוף סוף החלטתם לשפץ את הבית וכעת אתם ניגשים למלאכת התכנון הראשונית: בחירת החומרים, העיצוב וגם כמובן הגודל הרצוי של כל אחד מחללי הבית. כיצד תמדדו במדויק כל אלמנט ותקבעו את גודל הרהיטים, הנישות, החדרים ושטחי השיפוץ? כיצד תוכלו להבין מהו המרחק הרצוי בין המדרגות או איזה מפתח הוא המתאים ביותר לדלת היציאה לחצר? והאם בכלל תוכלו לעשות את כל אלו לבד?

ספויילר: מדידה עם מטר לא תועיל

בענף הבנייה אין מקום לספונטניות: כל פעולה דורשת מדידות מדויקות שיגדירו את נתוני המקום ויתוו את אופי העבודה, החומרים הנדרשים ואת היכולת להפוך את משאלתם של בעלי הנכס למציאות. כמובן שתוכלו לקחת סרט מדידה ולקבוע בעצמכם, אך מידות האורך והרוחב של חדר השינה או המרפסת אינן מספיקות לשם כך. למעשה, רק דרך מקום שבו נמצאים סוגים שונים של כלי מדידה למכירה אפשר להשלים את איסוף הנתונים של המבנה ולהרכיב באמצעותו את תכנית השיפוץ.

סוגים אפשריים של כלי מדידה

כשמחפשים רמת דיוק "על המילימטר", צריך למצוא את המודד המדויק ביותר שייתן את התוצאה הזו. לעתים הדבר יתרחש באמצעי אנאלוגי ולעתים באמצעי דיגיטלי.

אחד מסוגי כלי המדידה המזוהים יותר עם ענף השיפוצים הוא הקליבר. זהו כלי נפוץ למדידות אורך פנימיות וחיצוניות, כולל קטרים וברמת דיוק מדהימה, עד 0.01 מילימטר. טווח העבודה נע בין 150 מילימטר ועד כ-2,000 מילימטרים, מה שמתאים בעיקר למפעלים תעשייתיים גדולים.

סוג נוסף בתחום המדידות המדויקות הוא מיקרומטר – מכשיר אפקטיבי למדידת עומקים, קטרים, עוביים ואפילו הברגות ברמת דיוק עד מאית מילימטר! בדומה לקליבר, ניתן למצוא אותו בתצוגת קריאה דיגיטלית או אנאלוגית על פי הצורך, לעתים גם על פי ההרגלים הקודמים של המודד.

כאשר צריך למדוד זוויות ולקבוע עבורם את רמת הדיוק (למשל בהקמת קיר חדש שהזווית המדויקת שלו ביחס לקיר הקודם נקבעת באותו הרגע), ניתן להשתמש במדי זווית כמו תיאודוליטים, המודדים גם מרחקים ובאמצעותם ניתן לשמור על קו מדידה ישר ומדויק.

ואפשר גם להזמין מודד מוסמך

כיום אנשים רבים מעדיפים לפעול מול אדריכל, מהנדס או מעצב פנים. כתוצאה מכך, הפכו כלי המדידה לציוד החובה של מודדים מקצועיים, שמוזמנים אל הבית לפני תהליך השיפוץ במטרה לספק את כל המידות המדויקות. מודדים רבים מספקים ללקוחותיהם את הנתונים המדויקים ביותר בנוגע לפנים הנכס ומחוצה לו ומאפשרים לשיפוץ להתרחש באופן מיטבי מהרגע הראשון.

סל הקניות שלך ריק כרגע.

חזור לחנות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.