החשיבות לעבודה נכונה עם כלים מקצועיים

כלי עבודה הם דבר חשוב ביותר עבור אנשי מקצוע רבים שמשתמשים בהם באופן יומיומי ועבור אנשים אשר עושים תיקונים ושיפוצים קטנים בביתם. צריך לדעת איך לעבוד נכון עם כלים מקצועיים, איך לשמור עליהם ולא להרוס אותם כי אם תדאגו לכלים שלכם הם ישרתו אתכם שנים רבות. שימוש נכון ותחזוקה קבועה של הכלים יהפכו את העבודה שלכם לקלה, בטוחה ומוצלחת. 

כלי עבודה ידניים

כלי עבודה ידניים כמו מברג, פטיש, מסור, בוקסה, ביטים וכו' הם דוגמאות לכלים נפוצים באתרי בנייה ובבתים שנשארים לעתים קרובות מוזנחים במקומות כמו מחסנים, מרתפים ומוסכים. למרות שכלי העבודה עמידים הם בכל זאת עלולים להיהרס. להלן מספר טיפים על איך לשמור עליהם:

לבדוק, לנקות ולדאוג לכלים

תנסו להפוך את ניקוי הכלים להרגל לאחר שימוש בהם ולפני שאתם מחזירים אותם לאחסון. השתמשו בסמרטוט או מגבת ישנה כדי להוריד מהם אבק, שומנים ולכלוך. זוהי גם הזדמנות מצוינת לחפש פגמים או נזקים בהם. תבדקו שהידיות לא שבורות ושאין בהן סדקים. כמו כן, תוודאו שחלקי מתכת אינם מראים סימנים של חלודה. אם ניתן לתקן את הנזקים עשו זאת ואם לא – החליפו.

לאחר הניקוי מומלץ להשתמש לשמן את כלי העבודה. ניתן לרסס קלות חלקי מתכת אחרים ולנגב עם סמרטוט לפני האחסון. פעולה זו תעזור להילחם בחלודה.

אם הכלים שלכם כבר מראים סימני חלודה ניתן להשתמש לפעמים במסירי חלודה. צריך לרסס את המסיר על הכלים ולשפשף בעזרת צמר פלדה או מברשת קשה.

אחסון נכון

חשוב לאחסן את הכלים בצורה נכונה בארגז כלים או מגירת אחסון. המקום המושלם לאחסון כלי עבודה הוא מקום עם חשיפה נמוכה ללחות ושינויי טמפרטורה. תזכרו להחזיר את הכלים שלכם למקום המיועד להם לאחר השלמת העבודה.

איך לשמור על כלי עבודה חשמליים

כלי עבודה חשמליים ומקצועיים כמו מקדחה, מסור סרט לברזל, מלטשות וכו', זקוקים לתחזוקה קבועה כמו כלים ידניים, ואפילו לתשומת לב רבה יותר. בגלל החלקים האלקטרוניים בהם, הכלים החשמליים חשופים ליותר בעיות העלולות לקרות בגלל תחזוקה לקויה, הצטברות אבק וחשיפה למים. להלן מספר טיפים כיצד לשמור עליהם:

 לשמור על כלי עבודה חשמליים נקיים

אבק ולכלוך עלולים לעצור ולקלקל את כלי העבודה החשמליים שלכם אם לא תנקו אותם לאורך זמן. נגבו אותם בעזרת סמרטוט לאחר סיום העבודה, ורק לאחר מכן תאחסנו אותם. מדי פעם היעזרו במטלית לחה כדי לעשות ניקוי יסודי יותר וכדי לנקות מקומות שקשה להגיע אליהם ניתן להשתמש במקלות אוזניים משומנות.

מומלץ להחליף כלי עבודה עם פילטר לפי הוראות היצרן.

אחסון מפני אבק ולחות

חשוב לאחסן את הכלים החשמליים במקום שמגן עליהם מפני אבק ולחות. אם זה אפשרי אחסנו את הכלי במזוודה שבה הגיע. רצוי לשמור את הכלים במחסן או בכל מקום שבו האקלים מבוקר.

לבדוק אם יש נזקים

חשוב לבדוק מדי פעם את הכלים ולאתר אם יש סימני בלאי או נזק, שימו לב במיוחד לכבל החשמל. אם אתם רואים חוטי חשמל חשופים  חובה לטפל מיידית. בנוסף תבדקו את שאר החלקים של הכלי ותוודאו שאין חלקים שבורים או רופפים.

לשמן חלקים

יש לשמור על החלקים הנעים של הכלים החשמליים משומנים. זה לא רק ישמור על ביצועים טובים יותר, אלא גם ימנע חלודה.

כלי עבודה מקצועיים

סל הקניות שלך ריק כרגע.

חזור לחנות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.