המחרטות של פעם – המחרטה של היום

מחרטה-ישנה

המחרטה היא מכונה חשובה ביותר, המשמשת  למגוון עבודות עץ ומתכת. מחרטות היו כבר בשימוש בתקופת מצריים העתיקה ויש שקוראים  למחרטה "אם כל כלי העבודה". ללא ספק המחרטה של היום שונה לגמרי  ביעילותה מהמחרטות של פעם, גם אם עיקרון הפעולה הבסיסי נשאר זהה. במאמר זה תקראו על כל מה שצריך לדעת על מחרטה לעץ או מחרטה למתכת. 

מה זה בכלל מחרטה?

מחרטה היא מכונה אשר מבצעת פעולה סיבובית פשוטה. המחרטה משמשת לעיבוד שבבי (תהליך שבו הופכים חומר גלם למוצר סופי) של עץ ומתכת. החריטה מתבצעת על ידי חיבור חומר הגלם לציר ולאחר מכן סיבוב שלו במהירות גבוהה והורדת החלקים המיותרים בעזרת סכין חריטה. המחרטות נמצאות בשימוש נרחב בעבודות עץ ומתכת.

המחרטות של פעם וההתפתחות שלהן

המחרטה היא כלי עבודה עתיק שהיה בשימוש כבר לפני 3000 שנה במצרים העתיקה. השימוש שלה היה נפוץ גם ביוון אשור. כאשר הרומאים למדו על המחרטה, הם פיתחו אותה עוד יותר והפכו את השימוש בה לקל יותר. בתקופת ימי הביניים השימוש במחרטות התפשט ברחבי אירופה. היא זכתה לפופולריות רבה בתקופת המהפכה התעשייתית, כאשר השימוש בה היה כמעט בכל הענפים. רק לאחר פיתוח האלקטרוניקה הופיעו המחרטות האוטומטיות.

המחרטה הראשונה

המחרטה הראשונה הייתה פשוטה ביותר, והשימוש בה דרש שני אנשים. אדם אחד סובב את חתיכת העץ בעזרת חבל והאדם השני הסיר חלקים מיותרים ועיצב את העץ בעזרת כלי חד. הרומאים שיפרו את המחרטה הזו והפכו את סיבוב חומר הגלם לפשוט יותר. בתקופות מאוחרות יותר הוסיפו למחרטה דוושה כדי לסובב את הציר שעליו היה מחובר חומר הגלם.

בזמן המהפכה התעשייתית  חיברו מנועי קיטור למחרטות כדי להגביר את מהירות הסיבובים, מה שייעל את העבודה. לאחר שנות ה-50 של המאה הקודמת נעשו עיצובים חדשים ורבים ששיפרו את היעילות והדיוק שלהן. כיום יש מחרטה לעץ ומחרטה למתכת אשר מחוברות למחשב ופועלות בצורה אוטונומית ומדיוקת ביותר.

המחרטה של היום

כמו בכל תחומי החיים, גם עולם התעשייה ובתי החרושת עברו שלבי התפתחות כדי להפוך ליעילים יותר וכדי שהעבודה תתבצע בצורה מהירה יותר, וכל זאת כדי לחסוך משאבים יקרים רבים ליצרן. היעילות של בתי החרושת השונים היא תוצאה של התפתחות טכנולוגית ושידרוג של כלי העבודה.

המחרטה עברה דרך ארוכה עד שהגיעה לימינו. בעלי המקצוע הראשונים עשו את העבודה בצורה ידנית, ולכן איכות המוצר הסופי הייתה תלויה במיומנותו של החרט. כיום המחרטה היא כלי עבודה אוטומטי ואף ממוחשב, שהפך את העבודה למדוייקת ומהירה יותר. במחרטות משתמשים במגוון רחב של תחומי התעשייה והייצור.

מחרטה למתכת

אפשר למצוא מחרטה לברזל ומחרטה למתכת במפעלי ייצור של רכבים. משתמשים במחרטה כדי לייצר חלקים שונים לרכבים. אם אתם חושבים שמחרטה לעץ משתמשים רק כדי לחרוט שמות על חלקים מעץ, תחשבו שנית.

לסיכום

מחרטות הן כלי עבודה חשוב והכרחי בתחומי תעשייה שונים והשימוש בהן הפך לחובה. המחרטה של היום מחוברת למחשב שלתוכו מזינים את המידע והפקודות הנדרשות – ואת השאר מבצעים המחשב והמחרטה. היא חוסכת זמן וכסף רב עבור היצרן ומספקת מוצר סופי מושלם. בנוסף, לא דורשת מיומנות אנושית כדי לבצע את הפעולות שלה ולייצר את המוצר בדיוק של מילימטרים.

סל הקניות שלך ריק כרגע.

חזור לחנות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.