כל מה שצריך לדעת על משאבת ואקום

עוצמתה של משאבת הואקום הודגמה לראשונה ידי הממציא שלה, אוטו פון גואריק, בשנת 1654. אוטו היה מדען גרמני ראש עיריית העיר מגדבורג באותה התקופה. הוא הוכיח את עוצמת הלחץ האטמוספרי על ידי ההמצאה החדשה שלו. הוא הצליח לעשות זאת בעזרת שני חצאי כדור נחושת שהיו מחוברים יחד עם חישוקים. לאחר שהמשאבה עשתה את עבודתה, 30 סוסים שהיו מחולקים לשתי קבוצות לא הצליחו להפריד את שני חצאי הכדור.

כיצד פועלת משאבה כזו

כולנו למדנו מדע בבית הספר ולמדנו על ואקום או לפחות שמענו את המילה הזו, אבל אולי כבר לא זוכרים בדיוק במה מדובר. וואקום זה בעצם ריק. ריק מכל דבר, אפילו אוויר. משאבות ואקום תעשייתיות משמשות ככלי עזר במגוון רחב של תהליכי ייצור תעשייתים כמו אריזה, בקבוק, ייבוש, הסרת גזים וכו'. המשאבה עוזרת לנו ליצירת, שיפור ושימור הואקום בתהליכים תעשייתיים כאלה.

מהי משאבת ואקום תעשייתית

המשאבות התעשייתיות מחולקות למשאבות ראשיות ומשניות לפי טווח הלחץ שהן יכולות לעבוד בו. בכל טווח לחץ יש סוגי משאבות וטכנולוגיות שונות. למרות זאת, עיקרון הפעולה הבסיסי שלהן נשאר דומה בכל סוגי הטכנולוגיה. במילים פשוטות, משאבה מסוג זה הינה מכשיר מכני שמסיר מולקולות אוויר וגז מתאן ואקום, כדי ליצור אזור ריק, ללא אוויר או גז.

ככל שאנו מוציאים יותר ויותר אוויר וגזים מהאזור האטום, גם הלחץ מבחוץ גדל וגם הסרת מולקולות נוספות הופכת לקשה יותר. לכן, המשאבה התעשייתית חייבת לפעול בטווח לחץ גדול.

משאבת ואקום

סוגים שונים של משאבות ואקום

תהליך השאיבה מאפשר לנו לחלק את המשאבות לשני סוגים: יבשות או רטובות. זה תלוי אם בזמן תהליך השאיבה הגז נחשף לשמן או מים. משאבות רטובות משתמשות בשמן או במים עבור שימון ו/או איטום ובמהלך תהליך השאיבה מולקולות הגז עלולות "להזדהם" כל ידי נוזלים אלו. לעומת זאת, למשאבות יבשות אין נוזלים והמשאבה מסתמכת על אטמי פולימר יבשים ומרווחים הדוקים בין החלקים השונים של המשאבה.

לצורך העניין, משאבות יבשות עשויות להשתמש בשמן הילוכים, אבל הוא לא מגיע למגע עם הגז הנאטם.

חשיבותה של משאבת הואקום בתעשייה

המשאבות עוזרות להשגת מטרות בתחומי תעשייה שונים בגלל השימושים המגוונים שלהן. טכנולוגיה זו אפשר לראות בענפי הרפואה והכימיה כדי להשיג לחצים נמוכים, בענף המזון (ביקבוק ואריזה) ובזמן שאיבת ואחסון גזים. בנוסף, תעשיית האלקטרוניקה נעזרת בואקום כדי לייצר שבבי סיליקון למוצרים שונים.

המגוון הרחב שלהן ושיטות הפעולה השונות, מאפשרות לנו להגיע לרמות לחצים שונות, ולכן חשוב לבחור משאבה נכונה שתענה לצרכינו.

סל הקניות שלך ריק כרגע.

חזור לחנות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.