הכל אודות השימוש בידית מנואלה

הטכנולוגיה של מנואלה ידנית קיימת כבר אלפי שנים. עוד בסין העתיקה, בתקופת שושלת האן השתמשו בטכנולוגיה זו כדי לסובב משי וטקסטילים אחרים. היא מורכבת מידית המתחברת באמצעות פין, אשר מעביר את התנועה הסיבובית של המוט. כיום משתמשים בה במגוון רחב של תעשייה וייצור. הידית מאפשרת לעובד יחיד לסובב את ציר המכונה בקלות באמצעות המרת התנועה המעגלית לסיבובית.

מדובר בכלי פשוט המורכב ממספר חלקים בסיסיים. יש מוט מכני (ידית) המחובר לציר ארוך יותר בזווית ישרה. בקצה הציר יש את החיבור, הידוע גם בשם חרוט, אשר אחראי על המרת התנועה המעגלית לסיבובית.  לרוב היא מיוצרת ממתכת או מפלסטיק, בהתאם לעבודה שעבורה הוא מיועד.

צורת הפעלה

ידית זו מופעלת בצורה ידנית. לרוב יש צורך לסובב את המוט עם היד, כלומר לאחוז בידית כדי לסובב אותו בצורה מעגלית. עם זאת, יש גם סוגים המופעלים בעזרת הרגליים. במקרה כזה המוט הוא בעצם דוושה שצריך ללחוץ כלפי מטה עם רגל אחת או שתיהן, וזה מה שיוצר את התנועה המעגלית בסוף.

למה משמשת המנואלה

כעבור אלפי שנים גם בעולם המודרני עוד יש שימושים רבים למנואלה. מכונות ייצור רבות מופעלות על ידי הידית . בתהליך הייצור חשוב מאוד הדיוק ולכן ניתן להשתמש בה לביצוע ההתאמות הדרושות ולשליטה מירבית. אם מכונה אינה מותאמת היא עלולה להיכשל בייצור.

בנוסף ולסיכום

באמצעות ידית כזו ניתן לכוונן חלונות וגם תריסים. במקרים רבים אפשר לראות שכבר בזמן הבנייה מתקינים מערכת של חלונות ותריסים איתה. סיבוב ידית המנואלה יפתח או יסגור את התריסים, יפתח ויגיף את הווילון. במקרה כזה, הידית מיוצרת לרוב מפלסטיק בגלל שהחומר קל ועמיד לאורך זמן.

מנואלה

סל הקניות שלך ריק כרגע.

חזור לחנות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.