משפצים? איזה כלי עבודה לצנרת אתם צריכים?

איזה כלי עבודה לצנרת אתם צריכים?

הצנרת היא אחת המערכות החשובות ביותר בכל בית ומבנה כיום. היא אחראית על העברת מים נקיים אל הבית ומים משומשים מהבית למערכות הביוב ולאזורי הניקוז. תקלות בצנרת הן תקלות מוכרות שרבים נתקלים בהם. לרוב לא ניתקל בהן אחת לכמה שנים. אולם כאשר נוצרת תקלה כזו, כדאי לתת ליד מקצועית לטפל בה. שכן, אם הצנרת לא מטופלת היטב, התקלה עשויה להתפשט ולגרום אף לקריסה של הקירות או של הרצפה, לגרום להצפות ולסיכון בריאותי, וכמו כן לנזק כלכלי משמעותי. כל עוד מדובר בתקלות קטנות, כל מי שיודע  לעבוד עם ידיו ויש לו מעט ניסיון בתקלות ביתיות, יוכל לטפל בתקלה בעצמו. 

מתי נתקן בעצמנו ומתי נזמין אינסטלטור?

אנו בעד הגישה שלא צריך לקרוא לאיש מקצוע בשביל כל תקלה קטנה. למשל, סתימה בכיור עשויה להיגרם מהצטברות של שאריות אוכל, שערות או דברים אחרים שחדרו לצינור המחובר אל הכיור. במקרה כזה ניתן לפתוח בקלות את הסיפון  מתחת לכיור ולבדוק אם יש נייר, אוכל או משהו אחר שחוסם את המעבר של המים וגורם לסתימה. ברוב המקרים תוכלו לפתור בעיה זו בעצמכם. במקרה של רטיבות בקיר או ברצפה, של חשש לצנרת שהתפוצצה ולנזילה, אין ברירה אלא להשתמש במכשיר לאיתור נזילות (מצלמה מיוחדת המיועדת לאיתור הנזילה), לשבור את הקיר או הריצוף באזור הנזילה, לבצע את ההחלפה ולשפץ חזרה את האזור ששברנו. לצורך כך תצטרכו אינסטלטור מקצועי.

במידה ונרצה לתקן בעצמנו – אילו כלי עבודה מומלצים לצנרת?

  • מפתח צינורות – הכלי הבסיסי שלכל אינסטלטור יש וטוב להחזיקו בכל בית הוא מפתח צינורות. מפתח זה מגיע בכמה סוגים: ישר, זוויתי, 90 מעלות, מפתח שרשרת ועוד. למפתח צינורות חשיבות עליונה בפתיחה וסגירה הדוקה של הצינורות במערכת וזהו כלי חובה.
  • חותך צינורות – לא חובה בכל בית, אבל אם אתם  מתכננים להחליף צנרת בעצמכם, או אוהבים לטפל בתקלות בבית לבד – חותך הצינורות יאפשר לכם לבצע חיתוך מדויק של צינורות .
  • פותח סתימות – יש היום סוגים רבים ושונים של פותחי סתימות, מפותחים פשוטים ופומפות ועד למכונות חשמליות באלפי שקלים שפותחות סתימות בקווי אינסטלציה עירוניים. לבית תוכלו להיעזר במכשיר הנקרא בלון פותח סתימות, בקפיץ לביוב אומוט ספירלי לשחרור סתימות באסלה, במקלחת או בכיור.

לצד ציוד זה יש כמובן גם ציוד מתקדם ויקר יותר כמו מצלמה תרמית, רובוטים שונים לזיהוי בעיות בביוב ובצנרת ועוד. כמובן שתצטרכו לתיקון ביתי כמה כלים ידניים פשוטים, אבל כאשר מדובר בתקלה גדולה יותר מומלץ להזמין איש מקצוע מנוסה שיש לו את הכלים הדרושים.

סל הקניות שלך ריק כרגע.

חזור לחנות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.