תפקידן של המצלמות התרמיות בתעשיות השונות

תפקידן של המצלמות התרמיות בתעשיות השונות

המצלמה התרמית, כמו פיתוחים טכנולוגיים רבים, התחילה את דרכה בתעשייה הצבאית. היא באה לידי שימוש לראשונה במלחמת קוריאה בשנות ה-50 בתור כלי עזר לראייה בלילה. מאז עברה גלגולים רבים וכיום ניתן למצוא אותה גם מחוץ למוסדות הביטחוניים, והיא מהווה כלי משמעותי בתעשיות מגוונות. 

הבסיס הטכנולוגי העומד מאחורי המצלמה התרמית

מדובר למעשה במכשיר מדידה אשר קולט את החום שפולטים עצמים שונים ומייצר תמונה בה העצמים נבדלים אחד מהשני בהתאם להפרשי הטמפרטורה ביניהם. כל אובייקט בתמונה יהיה צבוע בצבע שונה בהתאם למדרג הבא: אובייקטים חמים במיוחד ייצבעו בצבע לבן, אובייקטים חמים באופן מופחת ייצבעו בצבעים עזים דוגמת צהוב ואדום בעוד שאובייקטים קרים ייצבעו בצבעים כהים. אם בעבר הטכנולוגיה העומדת בבסיס המצלמה שימשה בעיקר לצורך אמצעי לראיית לילה, הרי שכיום נערך שימוש במצלמות תרמיות בתעשיות שונות על מנת לנטר אחר הטמפרטורות בעת הייצור.

היותה של המצלמה התרמית חלק בלתי נפרד מתעשיות רבות

המצלמה כיום היא רכיב בלתי נפרד במגוון תעשיות ומשמשת כלי משמעותי המבטיח סביבת עבודה יעילה ובטיחותית כאחת. בין התעשיות בהן נערך בה שימוש ניתן למנות את:

  • תעשיית הזכוכית – בתעשיית הזכוכית יש משמעות קריטית למדידת הטמפרטורה: תהליך הייצור מלווה בטמפרטורות גבוהות במיוחד ולכן יש צורך בכלי ניטור המסוגלים למדוד טמפרטורות קיצוניות. אין פלא, אם כך, שבתעשייה זו נערך שימוש נרחב בהן אשר יכולות למדוד את הטמפרטורות הללו גם ללא מגע פיזי ולכן להוות מדד אמין לניטור החום בעת הייצור. 
  • תעשיית הפלסטיק – בדומה לתעשיית הזכוכית, גם בתעשיית הפלסטיק ישנו צורך במדי טמפרטורה המוצבים מרחוק ואינם נמצאים במגע ישיר עם כלי הייצור. בתעשייה זו ישנם תהליכי ייצור מגוונים, אשר חלקם דורשים שימוש במצלמה תרמית לצורך מדידת הטמפרטורה. 
  • תעשיית הרכב – בדומה לתעשיית הפלסטיק, גם תעשיית הרכב כוללת מגוון רחב של תהליכי ייצור ושימוש בחומרי ייצור שונים. בתעשייה זו ישנה חשיבות אדירה לאבטחת איכות ועקב כך נערך שימוש במדי טמפרטורה שונים אשר ילוו שלבים שונים בעת הייצור – באופן טבעי, המצלמה התרמית היא אחד מכלי הניטור המשמעותיים ביותר בתעשייה זו. 

יתרונותיהן של המצלמות התרמיות

מדוע בעצם, נערך שימוש כה נרחב במצלמות אלו בתעשיות השונות, ומה יתרונה היחסי של המצלמה התרמית על פני מד טמפרטורה תעשייתי? כפי שכבר נכתב לעיל, בתעשיות רבות מופעלת אנרגיית חום גבוהה באופן קיצוני, ומדי טמפרטורה סטנדרטיים לא בהכרח יוכלו לתפקד בתנאים הללו. מצלמות תרמיות, בניגוד לתרמומטרים רבים, יכולה לנטר ולפקח על הטמפרטורה ממרחק ולכן לא נגרם להן נזק בעת המדידה. יתרון נוסף שלה על פני מדי טמפרטורה רבים היא בכך שהיא סורקת את הטמפרטורות באופן רוחבי ולא נקודתי, ולכן יכולה לאתר חריגות בטמפרטורה בשטח גדול יחסית. עקב יתרונות אלו, ורבים נוספים, היא מהווה כיום כלי משמעותי באינספור תעשיות.

סל הקניות שלך ריק כרגע.

חזור לחנות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.